Kunder

B2C

Business-2-Consumer

Tilbage til "Om PLUS"Tilbage til "KUNDER"

For at forstå vore slutbrugere – B2C-kunden - arbejder vi med nogle arketyper på dem, som vi bruger til at møde deres behov.

Vi har måske alle en forestilling om, hvem haveejeren er, men vores målgrupper er langt bredere. Vi skal ikke alene tale til Gør-det-selv-M/K’erne med hænderne skruet rigtigt på til at montere et hegn i skellet til naboen. Vi skal også tale til det unge par, der er havnet i eget hus for første gang og skal etablere netop deres udemiljø med drømme om romantik og børn, samvær med venner og måske et aktivt hjørne, hvor de kan dyrke grøntsager til en bæredygtig livsstil. Eller naboerne i byejendommen, der går sammen om urban gardening eller det modne par, der flytter til byen og vil skabe et grønt åndehul for sig selv og vennerne på altan eller tagterrasse.

Vi handler med fagfolk, men skaber efterspørgslen gennem vores direkte dialog med slutkunderne.

Vi har delt vore slutkunder op i nogle hovedgrupper og sat navn på. Ved at have disse personas kan vi skabe et billede af dem, som investerer i vore produkter. Når vi kommunikerer, taler vi direkte til dem – og forsøger at ramme dem med, hvad der trigger deres interesse og beslutningskraft. Vi skal hjælpe dem på deres vej fra tanke til handling og påvirke på flere måder. Og når købet sker, skal vi have bidraget med så meget, at det er naturligt, at valget skal falde på et PLUS produkt.

Vi ved, at vejen fra tanke til køb ikke er en lige linje, men ofte en slingrende rejse gennem planer, ideer, associationer og påvirkninger, indtil kunden træffer sit valg. ”Jeg skal have skabt læ omkring terrassen. Skal jeg have et fast hegn – træ, glas, eller noget med planter? Jeg kunne jo også plante en levende hæk. Måske en kombination – fast hegn med planter – hurtigt læ og et grønt ydre?” Derfor skal vi være mærkbart og markant til stede der, hvor folk søger information. Vi skal inspirere og lægge ting frem, så de oplever, at PLUS stiller sin ekspertise til rådighed og guider dem til den rigtige løsning i hvert enkelt tilfælde. PLUS skaber uderum, og vi har markedets bredeste bud på, hvordan det kan ske.

PLUS er en ledsager, fra kunden erkender et behov, over idé til færdig løsning.

Derfor kommunikerer vi på mange kanaler. Konkret, visuelt, inspirerende og positivt i forhold til vore værdier – på kanaler, der spænder fra vor egen hjemmeside over SoMe til presse og i forening med bloggere og andre influenter.

Vi ved også, at trends, holdninger og motivation flytter sig hele tiden. Vi vil være kendt for at være den virksomhed på området, der byder aktivt ind i forhold til nye trends og værdier. Vi ved også, at kundegrupperne ændrer karakter. En 50-årig parcelhusejer er ikke, som en 50-årig parcelhusejer var for 20 år siden – og i morgen ser hun helt anderledes ud. Det kalder vi at være i øjenhøjde med vore kunder.